Skoči na vsebino

KTM 1290 Super Adventure (R, S, T)


Dark
DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34,

IMG_2550-Edit-Edit.jpg.0c3502d6074d400e24173557e844ab55.thumb.jpg.f6e96486d3668beda6fe61e3b1b47345.jpg

Priporočene objave

Morda je bil 1190 malo ponesrečen pa so potem vrgli ven še dve popravi, ampak oblika je bila prava, ker jo niso spreminjali?

Ali je pa nekomu bil prvi tako všečen, da je hotel še več na videz enakih motorjev?

Morda pa jim pri vsej naglici le primanjkuje oblikovalske domišljije, ker tehniške imajo v izobilju?  :hmm:

 

Meni edino tista jajčasta luč ne sede...ne vem, pa prednja maska. Tenere 660 ima podobno ampak meni bolj všečno.

 

Vandovec, oblika je stvar okusa. Tudi meni so mnogo bolj všeč kateri drugi... Ampak, ko se z mopedom zapelješ... :bike: In z A 1190 precej drugače, kot s SA 1290...

Sicer pa: zakaj se na niti sploh odvija o strateški politiki KTM? Ali smo KTM-ovi delničarji in nas skrbijo dividende? :kva2:

Popravljeno . Popravil Dark
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...jst mam motor za se vozt...vozim ga pa sedoč na sedežu, obrnjen naprej...zgleda da jih nekateri vozijo sedoči na prednjem blatniku in gledoči nazaj, da jih tista maska tako moti. Kakorkol, meni je bil 1290 ZELO všeč in kot ljubitelju BMWjev bi mi bila odločitev GSA vs 1290SA ob primernih financah, v tem trenutku zelo težka...sej bi mel versačija, sam tu je pa že nadzemeljski motor, skor že znanstvena fantastika...tri range višej od omenjenih dveh :P

Popravljeno . Popravil Ferrarist
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

S KTM1290 SA sem prevozil cca. 3.000 km in sem se na moped že popolnoma navadil. Sicer pa: na takšen moped se ni prav nič težko navaditi. Će se ob nakupu KTM A 1190 zapisal, da mi je bil pisan na kožo, kaj potem zapisati za večjega brata? KTM SA 1190 SA je preprosto super.  Tako super, da sem ga ‘fauš’ samemu sebi.

 

Ker sebe ocenjujem kot povprečnega voznika, bi se moral  SA 1290  s 160 km in navorom 140 Nm pri 7.500 obratih in 102 Nm pri 2500 obratih, preprosto prestrašiti. A daleč od tega:  po karakteristikah super zmogljiv motor se vozi - po zaslugi koša elektronike - da malček karikiram - kot  650 kubični motocikel z 80 km, kot jih ima SA 1290 na enem cilindru.  Odlično se pelje že v nizkih vrtljajih in ga lahko uporabljamo kot odlično potovalno endure, ali se spremeni v skoraj brutalnega, super športnika.

 

Elektronika je večinoma znana iz KTM A 1190, dodanih pa je nekaj bonbončkov.

Ob vsej bogati elektronski serijski opremi (SA 1290 imam popolnoma nov hardware in software) je mogoče dokupiti še sistem MSR, ki preprečuje blokado kolesa, če po pomoti prestavimo namesto v višjo, v nižjo prestavo.  Omeniti je potrebno še sistem HHC za speljevanje v klanec, ki motocikel samodejno ‘zabremza’ za 5 sekund.  Zame zelo dobrodošlo pomagalo., ki pa bi lahko bilo v serijski opremi.  SA 1290 ima tudi tempomat, ki deluje od četrte prestave navzgor in uporava je zelo preprosta.

 

Morda bi le omenil, da sem nehote preiskusil delovanje sistema MSC-ja, ko sem navdušen nad motorjevo ciklistiko pretiraval s hitrostjo na ovinkih Črnega kala. Brez MSC bi se moja prevelika hitrost ne končala dobro…

 

Čeprav sem visok 180 cm, sem imel sedež na A 1190 na višjem nivoju, ker so me na nižjem med vožnjo bolela kolena. Zato pa sem imel malček težav pri manevriranju. Teh težav na 1290 nimam več, saj je sedež debelejši in ga imam na nižjem nivoju - brez bolečin v kolenih, - manevriranje pa tako mnogo preprosteje. Je pa sedež, ki je neverjetno udoben, zelo občutljiv in se na njem prav vse pozna. Če primerjam udobje vožnje med 1190 in 1290, je vožnja s slednjim mnogo bolj udobna in tudi po cca. 650 prevoženih kilometrih po regionalnih cestah v enem dnevu nisem bil prav nič polomljen  Na 1190 pa me je že po dobri uri ali dveh bolela ‘ta zadnja’…

 

Kot A 1190,  ima tudi SA 1290 izbiro v ‘Drive modu’ (vozni način) – ‘Sport’. Street, Rain, Offroad. Sport vozni način ima zelo direkten odziv  ter razvije 160 KM, ASR  (preprečevanje zdrsa pogonskih koles) dopušča povečan zdrs zadnjega kolesa. V voznem načinu Street, moped prav tako razvije 160 KM, vendar ni tako direkten in agresiven, ASR pa dopušča normalen zdrs zadnjega kolesa.  Rain in Offroad vozna načina pa omejita moč motorja na 100 KM.  Pri voznem načinu Rain ASR dopušča normalen zdrs zadnjega kolesa. Sam uporabljam večinoma vozni način 'Street', pa  tudi 'Sport' (npr. na Golici). 'Rain' vozni način je zelo uporaben in ga ob dežju vedno uporabljam.

Tudi ‘Damping’ (blaženje) je znano iz A1190: najtrše je ‘Sport’,  ki ima napeto nastavitev vzmetnih elementov z zelo direktnim odzivom podvozja. ‘Street’ blaženje ima normalno nastavitev vzmetnih elementov z direktnim odzivom podvozja, ‘Comfort’ blaženje pa ima Mehko nastavitev vzmetnih elementov z dobrim odzivom podvozja. Sam uporabljam blaženje 'Sport'  v kombinaciji z voznim načinom 'Sport', 'Street' pa pa krajših razdaljah z voznim načinom 'Street'. Blaženje  Comfort pa SA 1290 spremeni v pravi potovalnik, ki ga uporabljam v kombinciji z voznim načinom 'Street'.

Instrumentne plošče ni mogoče upravljati med vožnjo, kar je z vidika varnosti edino pravilno.

 

Ob nakupu SA 1290 sem ob vožnji na slabih asfaltni podlagi slišal v prednjih blažilcih nenavaden kovinski zvok. Mislil sem, da je z njimi kaj narobe, na servisu pa so me podučili, da ima moped  WP blaženje, s senzorji in motorčki,  ki oddajajo takšen zvok  in da z blažilci ni nič narobe. 

 

SA 1290 ima tudi ‘luči za ovinke’, LED luči, ki so vgrajene na boku motorja. V vsaki luči so tri LED svetila, ki se vklapljajo z nagibom motocikla. Od ene do treh. Kako so vidne podnevi ne vem, ponoči pa izjemno osvetlijo cesto na ovinku in sem se jih na začetku kar moral navaditi.  Motorju pa sem dokupil še dodatne bočne LED luči iz KTM-ove ponudbe  ‘Power parts’. Smerokazi se izklopijo sami. 

 

 

Tako kot A1190, ima tudi SA 1290 sistem TPMS, ki nadzira tlak v pnevmatikah. Izjemno koristno pomagalo, ki sem ga preiskusil na A1190, ko sem na cesti predrl zadnjo gumo.

 

Vetrobran je drugačen, kot na A1190 in nastavljiv na z leve in desne. Je nnogo bolj dodelan, kor seriski na A1190 in sestavljen iz dveh delov (manjšega temnega in večjega prozornega).  Pri vožnji na terenu (sam sem preiskusil samo enkrat) pa je manjši potemnen del nepraktičen, saj s svojo višino  nisem videl ceste neposredno pred seboj. Žal pa na SA 1290 ne paše podaljšani potemnjen vetrobran iz dodtne opreme A 1190, ki mi je sicer zelo všeč.

 

Rezervar za gorivo ima 30 litrov, kar zadostuje za cca. 500 km, poraba goriva pa se giblje med 5,5 in 6 litri, kar se mi za motor s takšnimi zmogljivostmi ne zdi preveč.

 

SA 1290 je na izgled masiven motor, ki pa je kljub polni teži 249 kg izjemno vodljiv, morda skoraj tako, kot  A 1190.  Je pa mogoče z njim voziti mnogo bolj umirjeno, kot z manjšim bratom, po potrebi pa prav tako izjemno dinamično. SA 1290 je torej potovalni endure, ki po mojem mnenju prekaša vso konkurenco z elektronskimi pomagali in pa seveda navorom, ki ga konkurenca lahko samo sanja, poleg tega pa je izjemno udoben in po tem segmentu prekaša tudi A 1190.  In izjemnega navora na SA 1290 ni mogoče opisati, potrebno ga je izkusiti…

 

Na motorju me malček moti neizraziti zvok Akrapovičevega izpuha, ki ga bomo poskušali izboljšati (ne jakost, temveč  zvok) s  4 mm širšimi BK.     

 

Kaj zapisati za konec: SA 1290 mi je tudi vizuelno zelo všeč, zlasti mu pristaja bela barva. Sicer pa bi imel takšen moped, tudi če bi bil bel z rdečimi pikami, kot sem zapisal že za A 1190. 

Popravljeno . Popravil Dark
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 Sem imel priloznost peljat tale  "super zmogljiv motor z 160 km in navorom 140 Nm pri 7.500 obratih in 102 Nm pri 2500 obratih" in me je najbolj presenetilo dejstvo, da se nisem nic hitreje peljal, kakor se peljem z 125 km in navorom 120 Nm pri 6000 obratih. 

Ne recem, da na ravnicah malo bolj zbezlja, vendar se po dveh ovinkih ta "bezljanje" zelo hitro razvodenijo. 

 

Je pa lep...priznam...sam kurc, k motor raje vozim, kakor gledam. Med voznjo teh "lepot" zal ne vidim.   :smoke: 

 

PS: elektro bonboniera je  pri teh konjih postala nujen standard. Ce je ne bi bilo, bi taksna bogata konjenica pregnala vecino kupcev, vecino tistih ta "hrabrih", kateri bi pa vseeno odprlo denarnico, bi pa v najboljsem primeru vsaj hrbet bolel.... poleg tošla  ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Me zanima (predvsem agregat) SA1290, samo se mi zdi motocikel res ogromen. Za mojih 176cm je verjetno prekravast. Če bi imel moj A 1190 agregat od SA 1290 bi bilo pa že kičast.

Dark, kako je z vročino pod ritjo?

Mal čakam na SMT 1290; upam da ne bo preveč orientiran za solo riderje.

 

Sicer pa ti najbolj ustreza tisti motor, pri katerem se ti najbolj smeji, ko stopiš z motorja. Za ene je to izgled, za druge moč, tretje funkcinalnost, četrte univerzalnost,....

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Me zanima (predvsem agregat) SA1290, samo se mi zdi motocikel res ogromen. Za mojih 176cm je verjetno prekravast. Če bi imel moj A 1190 agregat od SA 1290 bi bilo pa že kičast.

Dark, kako je z vročino pod ritjo?

Mal čakam na SMT 1290; upam da ne bo preveč orientiran za solo riderje.

 

Sicer pa ti najbolj ustreza tisti motor, pri katerem se ti najbolj smeji, ko stopiš z motorja. Za ene je to izgled, za druge moč, tretje funkcinalnost, četrte univerzalnost,....Pjotr, o zamenjavi A1190 za SA 1290 sem začel razmišljati takoj, ko se je začelo pisati o novem modelu KTM-a. Saj me je  odločil, ker me je  agregat 1290, ko sem lansko letp leto peljal Super Duka 1290 R, dobesedno fasciniral.  Z mehanikom Simonom sva se celo pogovarjala o predelavi agregata mojega A1190, vendar bi okvirna cena predelave presegla 3.000 E. Drži, A1190 z agregatom 1290 bi bil že kičast.

 

 

 

Sedež na SA 1290 je topel le, če priklopiš ogrevanje sedeža. Drugače pa težav prvega letnika A 1190 s pregrevanjem sedeža -  SA 1290 nima. Prav tako na SA 1290 nimam nobenih težav s "pregrevanjem" kolen,ker se  vozim le z zaščitno opremo, razen v kempu na krajše razdalje, kjer pa hitrost ne presega 30 km.   

Prepričan sem, da bo tudi novi SMT 1290 odličen, s svojim  SA 1290 pa večinoma vozim tako 'solo'...

Ali je SA 1290 previsok za tebe? Po mojem ne, ker si voznik A1190. Sem pa pred nakupom SA 1290 imel glavni pomislek, da je zame preglomazen, a sem se mu hitro privadil...

 

Meni se je smejalo že ko sem stopil z A1190, ko stopim iz SA 1290 pa se mi že "krohota". Zame ima SA 1290 prav vse, kar si zapisal: "Za ene je to izgled, za druge moč, tretje funkcinalnost, četrte univerzalnost,..."

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zame ma že 1190 vse :-P morem replicirat da ne bo kdo res mislil da ti pa 1190 rit speče,še v garanciji so to stvar rešili zelo preprosto,če pa si poleg njihove rešitve dodal še wingsov izdelek je bila omenjena stvar zanemarljiva. SADV je povsem ista platforma kot 1190 .

Prvo sem bil zagret za 1290 a so me poškodbe odvrnile od nakupa še 30 kg težjega motorja,tudi za naprej bom gledal da motor ne preseže 230kg. Ko je bilo ravno govora tudi o sedežu,SADV ima že tovarniško bolj udoben sedež kot 1190 pri katerem sem to rešil z geliranim sedežem iz KTM ponudbe ima pa proti drugim enduram čist spodoben sedež že v originalu,toda z leti postajamo čedalje zahtevnejši in razvajeni,priznam tudi sam.

Nekdo je omenil da bi mel na 1190 od SADV agregat... ta je že na 1190 prehud če mene kdo vpraša,res ne vem v čem je smisel da pol terenski motor leti 270kmh....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V resnici imaš prav glede moči; 1190 je zelo žleht in to moč v resnici redko kdo izkoristi do konca. Je pa vedno, ko stopiš s še močnejšega motorja, tisti filing: "faaaaak, kako to vleče...." in in seveda nasmešek do ušes. To te potem zavede.

Kar se gretja zica tiče, sem pa zadevo že zrihtal in sedaj je bp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te konje motor rabi da lahko tolko navora potegnejo ven če bi lahko imel motor toliko navora kot 1290 in 100 hp bi blo idealno  :OK:

 

 

Vsaka stvar ki jo daš ljudem v roke se kvari pomojem je preštudirano vse tako da ni neke bojazni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prvo sem bil zagret za 1290 a so me poškodbe odvrnile od nakupa še 30 kg težjega motorja,tudi za naprej bom gledal da motor ne preseže 230kg. 

Sergio, kot že zapisano: pred nakupom SA 1290, sem imel tudi sam resne pomisleke zaradi teže motocikla. Pa sem se večje teže hitro privadil, jo pa občutiš tako le pri manevriranju,  med vožnjo pa sploh ne.

 

 

 Ko je bilo ravno govora tudi o sedežu,SADV ima že tovarniško bolj udoben sedež kot 1190 pri katerem sem to rešil z geliranim sedežem iz KTM ponudbe ima pa proti drugim enduram čist spodoben sedež že v originalu,toda z leti postajamo čedalje zahtevnejši in razvajeni, priznam tudi sam.

Kot se verjetno spomniš, sem te večkrat spraševal o trdoti tvojega sedeža na A1190 in celo dogovarjala sva se, da se dobiva in zamenjava mopede. Škoda, da tega nisva realizirala, ker bi se tudi sam prepričal o njegovi kvaliteti in bi bila moja vožnja z A1190 mnogo bolj udobna.

 

 

Nekdo je omenil da bi mel na 1190 od SADV agregat... ta je že na 1190 prehud če mene kdo vpraša,res ne vem v čem je smisel da pol terenski motor leti 270kmh....

 

Sergio, ne boš verjel. Vendar je meni agregat (in seveda elektronika) na SA 1290 bolj všeč, kot na A 1190 - vendar ne zaradi večje moči (sam ga sploh še nisem peljal s polnim plinom in ga tudi nimam namena), temveč zaradi večjega navora, ki omoča mnogo  manj prestavljanja, motor pa 'vleče' že v nizkih obratih. In pa zato, ker je mnogo bolj kultiviran, kot A 1190. Ja, A 1190 je bolj 'žleht', kot SA 1290. Sicer pa: SA 1290 moraš poskusiti in morda ti bo všeč, kot je meni, lahko pa tudi ne... Ker pa si 'stari šmeker', bi se vanj zaljubil v trenutku... :yea1:  

Popravljeno . Popravil Dark
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Spustil mi je semering na sprednji vilici, ker sem ujel neko packarijo na vodilo vilice in mi je to skozi čas z drgnjenjem uničilo tesnilo. Zamenjano v garanciji.

Treslo mi je krmilo, ko sem ga spustil; ob redni menjavi sprednje gume je problem izginil.

Čutila se je vročina izpod sedeža (zadnji cilinder in krivina izpuha sta malo pod sedežem); z Wingsovim "seat coolerjem" (folija za pod sedež in lična plastika ob strani) sem zadevo rešil.

 

Ostalo pa: "miles of smiles" :yes: .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te konje motor rabi da lahko tolko navora potegnejo ven če bi lahko imel motor toliko navora kot 1290 in 100 hp bi blo idealno  :OK:

 

 

Jany, SA 1290 se vozi tako lahkotno (elektronika), :hooray: da je morda kakšen starejši motocikel (preizkušeno prvi KTM Super Duke), mnogo, mnogo  bolj brutalen. :BUA:

 

Kot piše Pjotr: "miles of smiles"  :yes: .

Popravljeno . Popravil Dark
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jany, SA 1290 se vozi tako lahkotno (elektronika), :hooray: da je morda kakšen starejši motocikel (preizkušeno prvi KTM Super Duke), mnogo, mnogo  bolj brutalen. :BUA:

 

Kot piše Pjotr: "miles of smiles"  :yes: .

 

V to ne dvomim da se ne vozi lahkotno sej na lahkotno vožnje ne vpliva moč agregata ampak njegovo delovanje (po domače kako ga speglajo z elektroniko)

 

 

Sam bi tudi posegel po motorju z 250kg vendar se bojim manevriranja, mogoče čez kakšne 2-3 leta ko Tracerja prerastem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malokateri moped je težak med vožnjo, večinoma se teža občuti med manevriranjem na mestu ali pri minimalnih hitrostih.

In precej se nas ravno prekucne, ko stojimo ali se ustavimo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malokateri moped je težak med vožnjo, večinoma se teža občuti med manevriranjem na mestu ali pri minimalnih hitrostih.

In precej se nas ravno prekucne, ko stojimo ali se ustavimo.

To sem mislil ko sem Darku pisal o teži,manevriranje z šuplim kolenom mi je problem vsaka kila več,da pa teža nima veliko z ciklistiko pa vem že od vseh mojih endur ..... :)

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To sem mislil ko sem Darku pisal o teži,manevriranje z šuplim kolenom mi je problem vsaka kila več,da pa teža nima veliko z ciklistiko pa vem že od vseh mojih endur ..... :)

 

Seveda: ker imaš težave s kolenom, je A 1190 bolj primeren, kot SA 1290.

 

Hvala za priporočilo o dodatnih KTM "Power Parts" lučeh. So izjemne in zelo povečajo vidljivost mopeda podnevi in ponoči... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Internetna publikacija Cycle World je ocenila KTM SA 1290 za najboljši motor v razredu Adventure za leto 2015:

http://www.cycleworld.com/2015/07/30/best-adventure-bike-motorcycle-ktm-1290-super-adventure-cycle-world-ten-best-bikes-2015/

 

Najboljši motocikli v drugih kategorijah, po mnenju Cycle World, pa so v letu 2015:

http://www.cycleworld.com/2015/07/26/cycle-world-ten-best-bikes-2015/

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Se vidi da za nekatere modele in njihove proizvajalce še slišali niso.

Za proizvajalca KTM in njihov model SA 1290 so - kot kaže - slišali.:music4:  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot košarka na olimpijskih igrah v Moskvi leta 1980.

 Katero znamko in kateri model  je - po tvojem mnenju - bojkotirala  spletna revija Cycle World na svoji lestvici desetih najjboljših motociklov leta 2015? 

Tako kot dramatično primerjaš bojkot ZDA Olimpijade v Moskvi in posledično ameriškega nesodelovanja na košarkarskem turnirju? Za mlajše: dobitnica zlate medalje v Moskvi je bila reprezentanca Jugoslavije...

Popravljeno . Popravil Dark
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!