Skoči na vsebino

Countersteering


Vikking

Priporočene objave

countersteering, nevem slovenskega izraza. :?

Ker tega v avtošoli nisem poskušal oz. mi nobeden ni povedal in sploh do pred kratkim tega nisem vedel, me zanima kako se začeti navajti, da se pridobi ta občutek zavijanja z motorjem.

Jah če nimaš izkušenj z motorji in v avtošoli ne povejo osnovne fizike vožnje s motorjem... :BUA: :BUA:

pbSLIDE-12-00x.jpg

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Countersteering = nasprotno krmiljenje

Dober način da se naučiš je kak trening varne vožnje, npr. Maksijeva delavnica.

Tako čist za občutek pa lahko probaš npr. z biciklom, ali pa z motorjem na ravni, prazni cesti ali kakem parkirišču.

Gre pa za to, da krmilo obrneš v nasprotno stran od željene smeri vožnje. Na ta način 'podreš' motor, da gre lepo v ovinek. Seveda pa to deluje šele pri nekoliko večjih hitrostih. In pomaga, če pri tem še z bokom preneseš težo v željeno smer vožnje.

Itak pa te v avtošoli ne naučijo nič bistvenega kar se tiče tehnike vožnje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič ne pomaga.

Greš v desni ovinek, rahlo zaviješ z krmilom v levo in se nagneš v desno.

Kdaj zravnaš krmilo:

- ali ga držiš skozi rahlo v levem položaju dokler ne izpelješ ovinkaa in se ne zravnaš.

- Ali zravnaš krmilo ko si enkrat nagnjen (sredi ovinka).

- takoj ko se nagneš se krmilo zravna.

- o kakšnih hitrostih govorimo? nad 60km/h?

- Pri izogibu nenadne ovire, recimo avto skoči na cesto. Se ta tehnika uporabi?

vprašanje je smešno, a kaj ko tega nikoli nisem probal, nobeden mi ni demonstiral oz. ponudil kakršenkoli nasvet. V avtošoli sem vozil motor kot kolo. Tako da sem obsojen na bedasta vprašanja. Raje vprašam, kot pa da grem brez vsakega nasveta to poskušat na cesto.

Sej verjetno je stvar preprosta in po parih poizkus bo nek občutek kako stvar deluje. Ampak preden to počnem bi pač rad določene informacije.

Popravljeno . Popravil Vikking
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

krmilo poravnaš ko gres ven iz zavoja....

tako kot ravnaš motor iz naklona, ko gres ven iz ovinka, tko ravnaš krmilo... :)

ne ravnaj ga sred ovinka .) ...zadevo probaj na poligonu tko tko ti je rekla Mačka....

če vztrajaš da bos to pocel na cesti, vzami koga s seboj....da ne bo pol spet joj....

načeloma je vse skupaj strašno preprosto in se dela skor samo od sebe...enkrat ko ves da je to to....ko se boš peljal pač poizkusi v zavoji manj besno tišat krmilo v smer ovinka....mogoče se bo pa kej zgodilo .)

sicer pa evo Blaža :)

Popravljeno . Popravil Nagaya
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vikking:

Kontrakrmili vsak motorist, saj je vsaka vožnja skozi ovinek, ko nagneš motor, vzrok kontrakrmiljenja. Razlika je samo v tem, da se eni tega zavedamo, drugi pač ne. Zavedanje te tehnike, je zelo pomemb pri manevrih, ki jih izvajamo v sili, kot so naprimer izogib oviri, prehitri vstop v ovinek,....

Vabim te na zadnjo letošnjo!! MAKSI-jevo delavnico, ki bo tretjo nedeljo v oktobru, kjer bomo sigurno omenili tudi kontrakrmiljenje. Lahko pa me po vodenem delu pocukaš za rokav in ti to bolje obrazložim.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Obrneš balanco npr. na desno in spodsekaš motor, da zavije na levo.

A sem prav kapiru, za to gre pri counterstyr...?

No ja, nas so stari mački že pred 25 leti učili in nam kazali (kar smo presenečeni tudi sami ugotovili), da se drugače sploh ne da vozit (pri večji hitrosti). Dejansko balanco ves čas tiščiš ravno v obratno stran kot hočeš zaviti. To delajo vsi, se pa tega vsi ne zavedajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:doze: ehm....

recimo da se lahko zacetniku ki je zivcen in napet in ne ve da je to popolnoma normalna stvar, lahko brez večje tezave zgodi da krmilo cist preveč krčevito in besno tišči v smer ovinka...

ehm.. :blush: ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vikking:

Kontrakrmili vsak motorist, saj je vsaka vožnja skozi ovinek, ko nagneš motor, vzrok kontrakrmiljenja. Razlika je samo v tem, da se eni tega zavedamo, drugi pač ne. Zavedanje te tehnike, je zelo pomemb pri manevrih, ki jih izvajamo v sili, kot so naprimer izogib oviri, prehitri vstop v ovinek,....

Vabim te na zadnjo letošnjo!! MAKSI-jevo delavnico, ki bo tretjo nedeljo v oktobru, kjer bomo sigurno omenili tudi kontrakrmiljenje. Lahko pa me po vodenem delu pocukaš za rokav in ti to bolje obrazložim.

lp

Zmenjeno!

Pošlji mi PM, če se je potrebno prej prijavit.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič ne pomaga.

Greš v desni ovinek, rahlo zaviješ z krmilom v levo in se nagneš v desno.

Kdaj zravnaš krmilo:

- ali ga držiš skozi rahlo v levem položaju dokler ne izpelješ ovinkaa in se ne zravnaš.

- Ali zravnaš krmilo ko si enkrat nagnjen (sredi ovinka).

- takoj ko se nagneš se krmilo zravna.

- o kakšnih hitrostih govorimo? nad 60km/h?

- Pri izogibu nenadne ovire, recimo avto skoči na cesto. Se ta tehnika uporabi?

vprašanje je smešno, a kaj ko tega nikoli nisem probal, nobeden mi ni demonstiral oz. ponudil kakršenkoli nasvet. V avtošoli sem vozil motor kot kolo. Tako da sem obsojen na bedasta vprašanja. Raje vprašam, kot pa da grem brez vsakega nasveta to poskušat na cesto.

Sej verjetno je stvar preprosta in po parih poizkus bo nek občutek kako stvar deluje. Ampak preden to počnem bi pač rad določene informacije.

Kot je napisal Bladzo, to pravzaprav počne vsak motorist, večina nezavedno. Sam lahko to povsem enostavno poskusiš (zavedno): pelji se po ravni cesti nad 50km/h. Potem nežno potisni od sebe (govorimo o milimetrih, sicer pa boš z lahko občutil in videl rezultat) enkrat eno stran krmila, enkrat drugo. Motor bo naredil "S" krivuljo. S tem boš videl, da v zavojih ni le teža telesa tista, ki poskrbi za nagib motocikla, temveč predvsem krmiljenje (steering).

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kontrakrmili vsak motorist, saj je vsaka vožnja skozi ovinek, ko nagneš motor, vzrok kontrakrmiljenja.

Nagnjen motor je posledica, ne pa vzrok kontrakrmiljenja. Ti porineš balanco v levo, motor se nagne desno. Fizika! Ne moreš zavit desno, če se prej ne nagneš desno, in nagneš se najhitreje tako, da najprej malo kontra zaviješ.

Vam pa to pride v kri ko se naučite voziti bicikl. Dvomim pa, da bo komu kaj pomagalo, če pozna fizikalno ozadje zadeve... je pa dobra fora in marsikoga preseneti. :D

Tapravi kontrastiring je pa takrat, ko gre zadnje kolo skozi ovinek po za kak meter večjem radiju od sprednjega... :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sumim, da se tukaj kleseta dva razlicna pojma; countersteering, kar ni enako normalnemu "vijacenju" po cesti in normalna voznja z motorjem, ko med ostalim tudi z impulzi potiska ali vleke aktivno usmerjamo sistem voznik-motor.

countersteering je posledica pospesevanja iz (motoGP) ali zaviranja v ovinek (supermoto) z "malenkostno" vecjimi hitrostmi kot se pocne normalno.

kar sta opisala macica in bladzo in kar se da trenirati pri maksijevih delavnicah je slednja inacica; prvo bi pa prej priporocal poskusati uporabiti, ko se zavedamo kako slednjo uporabljamo. :)

vec o tem lahko razni racerji povedo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolikor jaz vem countersteering (v smislu nagibanje motorja s pomočjo kontra zavijanja balance) itak ves čas uporabljamo, ko presežemo mejno hitrost (odvisno od motorja pri meni pri okol 40 km/h). Vprašanje je le, če se tega zavedamo ali ne. Ko hoče motorist (ki ni še nikoli šlišal za countersteering) pri hitrosti npr. 150 km/h nagnit motor v ovinek se vrže s telesom v ovinek in misli, da je s svojo težo sprvu motor dol. V resnici je s svojo težo obremenu balanco (na zunanji roki je večja sila) in avtomatsko kontra zavil, česar se sploh ni zavedal, posledica motor je padel v ovinek. Pri večjih hitrostih seveda rabiš večje sile na balanco. Če se efekta zavedaš, predvsem pri nenadnem izogibanju oviri je učinek še toli boljši. Npr. pri 50 km/h ti nekdo skoči na prehod za peščce in se tam ustavi. Če ga hočeš obvoziti po levi, primerno vdariš-rukneš z levo roko po ročki balance, motor se bo v trenutku nagnil v levo . . .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma to je to ko pri neki hitrosti in naprej samo premakneš balanco-kao zaviješ, če jo levo se motor SAM nagne v desno, to sm opazu prvi dan ko sm šel na 125ko iz 4-ke, sem pa že po ovinkih mozgal kako zanimiva je ta zadeva :afro1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimivo...

Tema odgovarja mnogim mojim še nerešenim vprašanjem v z motorjem :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsi vemo, da se mora motor nagnit v smer zavoja, da sploh zavija.

Torej, če se motor nagne v eno smer, pomeni to točno to, da se v to smer premakne njegov gravitacijski center (centralna točka težišča).

Sedaj pa naredite test - vsedite se na motor, primite krmilo in v mirujočem stanju potisnite npr. desno ročko stran od sebe. Opazujte križ v katerega je vpeta aksa krmila. Premaknil se bo v desno, kar pomeni, da je šla centralna točka težišča v desno. Prednje kolo bo pri tem rahlo zavilo v levo, oziroma v nasprotno smer kamor je šlo težišča. S tem vam mora biti jasno, zakaj "kontra"krmiljenje.

Že nekaj pred mano jih je ugotovilo, da vsak motorist kontrakrmili, pri čemer se tega ne zavedajo vsi. Tukaj je pa catch - če kontrakrmiliš zavedno, imaš veliko večjo sposobnost smernega obvladovanja, posledično temu pa boljše obvladanje motorja v različnih situacijah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Težišče motorja nima veze z nagibanjem.

OK, ma... cca 5%.

Ista sila zaradi katere vrteča se kolesa držijo pokonci motor/bicikel se ponuca za zavijanje, pa žiroskopski efekti pa nga. Pa da ne bom bluzil, je kle par linkov expertov.

http://www.msgroup.org/DISCUSS.asp

http://ihome.ust.hk/~westland/new_page_3.htm

Nekje sem neki cajta nazaj zasledil en link neke racing šole kjer so došvasal dodatno balanco na moped pa dal gor vse kontrole. Pa nekak s spreminjanjem centra gravitacije niso mogl kej dost zavijat. Mal je za pobrskat, ziher sem tut link tukej kje nalimal, ampak zdajle ga ne najdem.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsi vemo, da se mora motor nagnit v smer zavoja, da sploh zavija.

Torej, če se motor nagne v eno smer, pomeni to točno to, da se v to smer premakne njegov gravitacijski center (centralna točka težišča).

Sedaj pa naredite test - vsedite se na motor, primite krmilo in v mirujočem stanju potisnite npr. desno ročko stran od sebe. Opazujte križ v katerega je vpeta aksa krmila. Premaknil se bo v desno, kar pomeni, da je šla centralna točka težišča v desno. Prednje kolo bo pri tem rahlo zavilo v levo, oziroma v nasprotno smer kamor je šlo težišča. S tem vam mora biti jasno, zakaj "kontra"krmiljenje.

Jok tale teža ima prav malo opraviti z zavijanjem. Kar se res zgodi, ko cuknemo balanco, je to, da spodsekamo motor. Če ga spodaj spodmaknemo na levo, mora zgoraj pasti na desno - in smo v nagibu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma fantje, ne bluzit s temi ljubiteljskimi pojmovanji...

Strom, težišče da nima veze z zavijanjem? Če še nisi slišal, obstoja na planetu zemlja nekaj čemur se pravi gravitacija. To je, če še ne veš, sila zaradi privlačnosti zemlje, katere vektor je navpičen na središče našega lepega modrega planeta. Torej, če je motorjevo težišče na vektorju gravitacije, ki poteka točno čez sredino gum proti središču našega tretjega kamna od sonca, bo zadeva sama od sebe stala naravnost pokonci, oz. z drugimi besedami, v ravnotežju (tukaj malce premisli o izvoru besede - "ravno" in "težje"). Če se zadeva nagne v katero od strani, vektor gravitacije ne poteka več čez sredino gum, posledično temu pa gravitacija vleče težišče motorja proti tlom. Motor se s tem, v kolikor je seveda v vožnji, nagne in - ne moreš verjet - zavija (drugače pa zgrmi po tleh).

Sicer pa zavijanje motorja ni direktna posledica nagnjenja. Direktna posledica nagnjenja je sprememba položaja kontanknega "obliža" sprednje gume glede na položaj kontaktnega "obliža" zadnje gume. Ko gre motor naravnost sta oba kontaktna "obliža" poravnana na premici smeri vožnje. Ko se motor nagne, se sprednji kontaktni "obliž" odmakne v nasprotno smer od smeri zavijanja in s tem "odriva" motor v ovinek. Zato je tudi radij, ki ga naredi prednje kolo v zavoju večji kot pa je radij, ki ga naredi zadnje.

Kar se tiče pa modre ugotovitve o "sili zaradi katere vrteča se kolesa držijo pokonci motor/bicikel", gre pa za centrifugalno silo, ki se s hitrostjo vrtenja kolesa veča in s tem kolo tembolj vleče v pokončni položaj. Tako centrifugalna sila pripomore k zravnanju motorja. Poravnan motor pa pač ne zavija ravno dobro...

Osama, ti si pa itak originalno kontradiktoren pri svojih izjavah - "teža nima veze", "motor mora past na desno"... :slap:

Skratka:

kontrakrmiljenje = nagnjenje motorja

nagnjenje motorja = zavijanje

ergo

kontrakrmiljenje = zavijanje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se tiče pa modre ugotovitve o "sili zaradi katere vrteča se kolesa držijo pokonci motor/bicikel", gre pa za centrifugalno silo, ki se s hitrostjo vrtenja kolesa veča in s tem kolo tembolj vleče v pokončni položaj. Tako centrifugalna sila pripomore k zravnanju motorja. Poravnan motor pa pač ne zavija ravno dobro...

Mi smo temu rekli vrtilna količina telesa. Centrifugalna sila je kvečjemu eden od vzrokov za ta pojav.

Vpliv vrtilne količine pa je ta, da ko in če se kolo vrti z dovolj veliko vrtilno hitrostjo, ga delujoča gravitacijska sila izven težišča ne prevrne. Če smo v nagibu in je vrtilna količina dovolj velika, nam le-ta ne pomaga motorja spraviti v pokončni položaj, ampak ga vedno drži v položaju v katerem se trenutno nahaja. Če bi bila vrtilna količina dovolj velika, bi se lahko z nagnjenim motorjem peljali naravnost (seveda z drugačnim vpetjem prvega koles).

Ta efekt je opaziti npr. če se peljete po po relativno zaviti avtocesti na polno (260kmh). Motor spravte v ovinek le s kontra-zavijanjem, na začetku morate premagati le vrtilno količino, nato vam pomaga skupna teža motocikl, itd..., ko ste v ovinku motor lepo ostaja v istem nagibu. Ven iz ovinka je potrebno kar konkretno potegnt balanco v ovinek, da se motor dvigne.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nagnjenje motorja = zavijanje

koliko si pripravljen staviti, da temu ni tako? :naughty:

ti lahko brez problema demonstriram.....

ergo je tvoja izpeljava vsaj pomanjkljiva. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!